dijous, 26 de desembre del 2013

Com ser un bon comunicador?

       
En el la nostra tasca com a mestres, és molt important que sapiguem comunicar-nos , ja sigui amb els nens, les seves famílies o entre mestres. Aquesta comunicació ha de ser bona, perquè sinó allò que volem transmetre no serà captat de la mateixa manera que nosaltres ho pensem.

Per tant, a la nostra Universitat vam llegir aquest llibre:

  • RUBIO, J , PUIGPELAT, F. (2006) Com parlar bé en públic .Barcelona:Mina. Editorial: La Butxaca.








En aquest llibre trobàvem una sèrie de tècniques i consells per arribar a ser un bon comunicador.És un llibre molt interessant ja que explica tot amb exemples i de manera molt clara , que fa que ho recordis. Hi ha moltes coses que ja sabia , però que alhora de posar-les en pràctica no sabia com fer-ho, però gràcies a aquest llibre crec que he millorat la meva expressió oral. 

 Una vegada el vam llegir ,vam fer un decàleg a classe, amb aquelles coses que s'han de recordar alhora de fer una presentació en públic.

  1. Organitzar les idees, fer un guió.
  2. Controlar i dissimular els nervis.
  3. S’ha de tenir en compte els quatre aspectes de la veu( volum , velocitat, articulació, actitud) i modificar-los segons la situació.
  4. Mantenir contacte visual amb el públic.
  5. Començar amb un somriure i tenir una actitud positiva.
  6. Fer que el públic participi , és adir, fer-ho dinàmic.
  7. Adaptar-se a l’interès i actitud del públic(feedback).
  8. Actuar i improvisar amb naturalitat.
  9. Fer servir els mitjans audiovisuals com a suport.
  10. Fer servir frases curtes i senzilles per facilitar la comprensió del públic.




Una vegada teníem totes les eines per a poder arribar a ser un bon comunicador vam fer tres exposicions, on vm poder posar en pràctica alguns dels consells que ens donava el llibre.

La primera exposició que vam fer va ser l'exposició d' IDENTITAT I TERRITORI. L'objectiu d'aquesta presentació era presentar una idea que fos atraient i dinàmica per al públic i alhora havien d'intentar seguir algunes pautes que ens havia donat el llibre.
El tema que vam escollir la meva companya Anna Borbonet i jo va ser la Publicitat. Amb aquesta presentació el què volíem aconseguir era:


  • Una presentació dinàmica.
  • Una partipació activa per part de l'audiència. 
  • Bona sintesi de les idees principals. 
  • Una exposició  entenedora i clara.

La nostra presentació:

<


Després vam haver de recitar un poema de memòria davant de tota la classe.

En aquesta representació hi havien molts factors que havíem de controlar , per a què el nostre poema fos expressat de manera correcte. Alguns aspectes a tenir en compte eren:


  • El control dels nervis : Com era una recitació de memòria, no havíem de deixar que els nervis ens influenciaren.
  • L'entonació: Havíem de saber fer canvis d'entonació segons els versos del poema.
  • L'expressió corporal.: El nostre cos havia de plasmar allò que sentíem al recitar el poema, però haviem d'anar en compte per a què aquesta gestualitat no fos excessiva.
  • El feedback: De tant en tant havíem de mirar a tota audiència.
  • La vocalització: Havia de ser correcte i clara.

El poema que vaig escollir va ser "Oda a Espanya" de Joan Maragall:
Escolta, Espanya, - la veu d'un fill
que et parla en llengua-nocastellana:
parlo en la llengua - que m'ha donat
la terra aspra:
en 'questa llengua - pocs t'han aprlat;
en l'altra, massa.

T'han aprlat massa - dels sanguntins
i del que per lapàtria moren:
les teves glòries - i els teus record, 
record i glòries- només de morts:
has viscut trista.

Jo vull parlar-te . molt altrament.
Per què vessar la sang inútil?
Dins de les venes- vida és la sang,
vida pels d'ara - i pels que vindran:
vessada és morta.

Massa pensaves - en ton honor
i massa poc en el teu vire:
tràgica duies - a morts els teus fills,
te satisfeies - d'honres mortals, 
i eren tes festes- els funerals,
oh trista Espanya!

Jo he vist els barcos -marxar replens 
dels fills que duies - a que morissin:
somrients marxaven - cap a l'altzar;
i tu cantaves -vora del mar
com una folla.

On són els barcos - On són els fills?
Pregunta-ho al Ponent i a l'ona brava:
tot ho perderes, - no tens ningú.
Espanya, Espanya, - retorna en tu,
arrenca el plor de mare!

Salva't, oh ! salva't - de tant de mal;
que el plo' et torni feconda, alegre i viva;
pensa en la vida que tens entorn:
aixeca el front,
somriu als set colors que hi ha en els núvols.

On ets , Espnaya?- no et veig enlloc.
No sents la meva veu atronadora?
No entens aquetsa llengua- que et parla entre perrills?
Has desaprès d'entendre an els teus fills?

Adéu, Espanya!


Per últim vam haver de fer una exposició anomenada Publicació digital, en la qual,  vam haver d'escollir un bon comunicador. El meu grup va escollir Pilar Rahola.

Amb aquesta presentació teníem uns objectius concrets:


  • No volíem explicar qui era Pilar Rahola, sinó que voliem explicar perquè era una bona comunicadora.
  • Volíem mostrar que es comunica de manera oral, escrita i digital.
  • Volíem que fos una presentació clara, que l'audiència captés les idees principals.
La presentació és aquesta:
Pilar Rahola in MIOO / martacb12 (martacb12)

Collect what you like from your Android devices thanks to the Pearltrees' app






Reflexió:Amb aquest llibre m'he adonat d'allò que he de potenciar en les meves exposicions orals. També al fer aquestes tres exposicions , hem pogut posar en pràctica tot allò que ens deia i veure si de veritat érem capaços de fer allò que havien llegit.
A l'exposició d'Indentitat i Territori, la meva companya i jo , vam aconseguir el nostre objectiu principal: fer una presentació original i dinàmica. 
Amb  la poesia  volia aconseguir controlar els nervis, i encara que jo per dintre estigues molt nerviosa, vaig aconseguir que el públic no ho notés.
I per últim a l'exposició del bon comunicador , jo crec que vam deixar molt clares les raons per les quals Pilar Rahola és una bona comunicadora.
Després de veure el resultat de les tres exposicions , estic contenta amb el resultat , ja que els objectius que m'havia establert prèviament s'han assolit correctament. Però crec que per ser una bona comunicadora encara em queda molt de camí i moltes experiències. 




Ampliació:

Us deixaré amb aquest vídeo que vam veure a la classe de Societat, Família i Escola. Creieu que aquesta dona és una bona comunicadora?



4 comentaris: